URIHO Zagreb - ustanova za profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba s invaliditetom
URIHO Zagreb > Vijesti > Riječ stručnjaka > RIJEČ STRUČNJAKA: Podrška na poslu – treba li šef biti i rame za naše probleme?

RIJEČ STRUČNJAKA: Podrška na poslu – treba li šef biti i rame za naše probleme?

Objavljuje: Uriho Zagreb
Kategorija: Riječ stručnjaka, Služba za rehabilitaciju
help -poziv upomoć na poslu

Iako se naizgled čini čudno, upravo je šef taj koji zaposlenicima treba donijeti utjehu i davati podršku te širiti pozitivnu energiju kojom će zajedno prebroditi prepreke i stvoriti osjećaj zajedništva

Kad vas je zadnji puta vaš pretpostavljeni pitao kako ste? Kad ste zadnji puta bili pohvaljeni za ono što ste dobro napravili? Kad ste se zadnji puta uvjerili da dijelite iste probleme i iste, ili bar slične, vrijednosti? Kad ste zadnji puta na poslu osjetili podršku? Jesu li vas uopće primijetili? Kako vrednuju vaš radni doprinos? I još puno, puno pitanja koja najčešće postavljate susrećući se sa samima sobom.

Osjećate li sve veći pritisak depersonalizacije koja se vuče poput sivila jesenje magle, polako, naizgled neprimjetno, ali sve prisutnije?

Odgovori na ova i još mnoga druga slična pitanja govore o tzv. organizacijskom imunitetu vaše radne sredine. Kada se okrenete oko sebe, kada napravite potreban odmak, osjećate li zadovoljstvo ili naprotiv?

I kao što svatko od nas nosi svoj ‘psihološki imunitet’, u isto vrijeme smo i dio zajedničkog ‘organizacijskog imuniteta’ koji ponajviše ovisi o tome kako se naši nadređeni odnose prema našem radnom doprinosu. Različiti upravljački nivoi time zapravo preuzimaju najveći dio odgovornosti za našu organizacijsku otpornost.

A je li uvijek i svugdje tako? Bave li se ‘hijerarhijski penjači’ boljitkom organizacija kojima upravljaju ili se više bave samima sobom? Je li organizacija nerijetko samo mimikrija i smokvin list kako bi se održao privid brige o zaposlenicima, zadovoljila forma i odvratila pozornost zaposlenih od drugih sadržaja?

Istraživanja pokazuju da samo 25 posto osoba na rukovodnim položajima uočava potrebe njihovih bližih ili daljih suradnika. Porazan, opako nemotivirajući rezultat. A upravo zaposlenici čine organizaciju. Oni su ključni za njeno uspješno funkcioniranje i poslovanje jer, zaposlenici bez šefova opstaju, pa makar i na neformalan način, ali šefovi bez zaposlenika su kao knjiga bez slova.

Iako se naizgled čini čudno, upravo je šef taj koji zaposlenicima treba donijeti utjehu i davati podršku te širiti pozitivnu energiju kojom će zajedno prebroditi prepreke i stvoriti osjećaj zajedništva.

Upravljanje ljudima se uvelike svodi na povjerenje i međusobno poštivanje, pri čemu se najčešće očekuje da ono ide odozdo prema gore, zaboravljajući da je puno potrebnije i svrhovitije da bude usmjereno upravo od ‘onih gore’ prema ‘onima dolje’. To je jedan od najboljih i najefikasnijih načina kojima će se stvoriti (ili vratiti) osjećaj zajedništva, koji nam je toliko potreban, posebno u izazovnim vremenima.

A treba li ‘hijerarhijskim penjačima’ uopće taj ‘organizacijski imunitet’ ili ja to samo pišem i živim u zabludi?!

Višnja Majsec Sobota
Autorica: Višnja Majsec Sobota

Hrvatski HR English EN Deutsch DE